Obiceiurile fundamentale sunt acele obiceiuri zilnice care produc o serie de schimbari benefice in mai multe arii ale vietii tale.  Sunt obiceiuri complexe care necesita mai multa energie si o perioada de minim 90 de zile pentru a putea fi inradacinate in rutina zilnica.

Am studiat care sunt obiceiurile oamenilor de succes si am extras extras 7 obiceiuri fundamentale pe care le-am regasit la majoritatea dintre ei. Pentru a creste sansa de formare a acestor obiceiuri este foarte important sa fie instalate unul cate unul.

1. Trezitul la 5 dimineata

Trezitul devreme dimineata este un obicei fundamental pe care il practica majoritatea oamenilor de succes. Este un obicei care iti ofera  timp pretios pentru lucruri cu adevarat importante.

O metoda eficienta de formare al acestui obicei este sa scazi treptat cu cate 10-15 minute ora de trezire pana ajungi la ora propusa de tine.

 Beneficiile majore ale trezitului de dimineata sunt:

  • castigi timp in plus pentru tine in fiecare zi
  • iti formezi un ritual de obiceiuri matinale
  • reusesti sa finalizezi un volum mare de munca inainte ca ceilalti sa se trezeasca
  • nu esti intrerupt sau deranjat de nimeni

Daca doresti sa-ti formezi acest obicei iti recomand sa vizitezi site-ul  www.5am.ro  al lui Dan Luca care a format o comunitate a romanilor care se trezesc la ora 5 dimineata.

2. Gimnastica / Alergare

Obiceiul de a face activitate fizica dimineata este unul dintre cele mai puternice obiceiuri pe care poti sa le formezi. Influenta acestui obicei este devastatoare si produce o serie de schimbari in lant pentru tot restul zilei.

15 minute de gimnastica sau 30-45 min de alerare zilnica iti vor oferi urmatoarele beneficii:

  • un plus mare de energie care te va face mult mai productiv
  • buna dispozitie si tonus muscular
  • te ajuta sa slabesti pana la greutatea optima
  • iti schimba total obiceiurile alimentare
  • iti formeaza alte micro obiceiuri pozitive: ex. sa bei mai multa apa

Daca vrei sa te apuci de alergat si sa faci parte dintr-o comunitate frumoasa de alergatori iti recomand din suflet programul ultramaratonisului Claudiu Beletoiu “Sunt in forma”.

Pentru mai multe informatii despre obiceiul de a alerga si despre beneficiile acestui sport viziteaza site-ul lui Andrei Rosu  www.andreirosu.org. Andrei m-a inspirat pe mine si pe alti cativa zeci de mii de oameni sa inceapa sa alerge. S-ar putea sa te inspire si pe tine.

3. Meditatia

Sa presupunem ca cineva iti ofera o pastila pe care ai putea sa o iei o data pe zi pentru a reduce anxietatea si pentru a-ti creste starea de multumire. Vrei sa o iei?

Sa presupunem ca pilula are o mare varietate de efecte secundare, toate bune: iti creste stima de sine, empatia și increderea; iti imbunatateste chiar si memoria.

Sa presupunem ca pilula este in totalitate naturala și nu te costa nimic. Acum ai luat-o?

Pilula chiar exista. Ea se numeste meditatie.

Cu ajutorul meditatiei:

  • dobandesti o perspectiva noua asupra situatiilor stresante;
  • dezvolti aptitudini personale de combatere a stresului;
  • iti cresti constiinta de sine;
  • te concentrezi mai mult pe timpul prezent;

Pentru a trece mai usor de primii pasi si pentru a intelege mai bine meditatia iti recomand aplicatia Headspace despre care am scris in atricolul: 11+ APLICATII Care Iti Fac VIATA Mai USOARA

Daca vrei insa sa te apuci serios de meditatie iti recomand workshop-urile  Q yoga Flow organizate de Simona Mihaela.

4. Planificarea zilnica

Este foarte bine sa-ti aloci in fiecare dimineata macar 10 minute pentru ati planifica ziua.

Poti sa folosesti o agenda sau o aplicatie de genul Google Calendar unde sa iti treci cele mai importante sarcini ale zile sub forma de “check box”. Iar pentru a fi sigur ca te apropii in fiecare zi de obicetivele tale iti alegi cea mai importanta sarcina a zilei si iti incepi ziua cu ea. Cand finalizezi prima activitate, intri in aplicatie, o bifezi si o alegi pe urmatoarea.

O lectura foatre utila pentru planificarea si atingerea obiectivelor este cartea lui Daniel Zarnescu Esenta Eficientei. Mai multe informatii puteti gasi pe site-ul lui Daniel: www.construimimperii.ro

5. Economisirea

Economisirea este un obicei indispersabil daca doresti sa ajungi vreodata la independenta finanicara.

Am auzit multe persoane care la indemnul de a econimisi spun: „Pana la sfarsit de luna nu mai ramane nimic pentru economisit”  sau „Eu nu am bani pentru a economisi.”

Ambele perceptii despre economisire sunt fundamental gresite!

In primul rand este gresit calculul economisirii in finantele personale. Majoritarea oamenilor folosesc formula urmatoare: VENITURI – CHELTUIELI = ECONOMII, ceia ce este fals. Daca acum castigi sa zicem, 3.000 RON si ii celtuiesti pe toti ce te face sa crezi ca daca o sa castigi 10.000 RON  nu o sa ii cheltui integral?

Formula corecta este: VENITURI – ECONOMII = CHELTUIELI. Asta inseamna ca stabilesti o suma fixa sau un procent din venituri pe luna, bani pe care in ziua in care primesti salariu ii virezi intr-un cont separat special creat pentru economii.

In al  doilea rand economisirea nu este o activitate pe care sa o faci atunci cand vei castiga mai multi bani.  Ci este un obicei fundamental pe care este bine sa il formezi cat mai repede. Suma economisita nu este importanta in prima faza. Important este procesul prin care iti vei forma acest obicei.

Daca doresti sa-ti formezi obiceiul de a economisi iti recomand sa vizitezi site-ul lui Daniel Tanase: www.danieltanase.com unde vei gasi informatii foarte valoroase despre economisire si  finante personale.

O carte exceptionala despre obiceiuri legate de bani este cartea lui Liviu Pasat: “Obiceiuri care fac toti banii”

6. Cititul

Exista o perceptie gresita precum ca dupa ce termini facultatea / studiile nu mai este nevoie sa inveti.

Dezvoltarea si evolutia continua este vitala pentru ati atinge obiectivele. Iar cel mai simplu mod este sa-ti formezi obiceiul de a citi in fiecare zi carti nonfictiune.

Tony Robbins spunea:  Oamenii sunt ca niste lifturi in miscare, ei sau urca, sau coboara, dar niciodata nu raman la acelasi nivel.  Cititul este o modalitate prin care sa te asiguri ca urci continuu.

Daca doresti sa-ti instalezi acest obicei minunat iti recomand pentru inceput sa alegi o carte dintr-o selectie minunata propusa de Adrian Soare pe site-ul sau: www.SuccesDublu.ro

7. Practicarea recunostintei

Este un obicei care schimba perceptia asupra evenimentelor care ti se intampla, devii mai fericit mai pozitiv si mai optimist.

Una din cele mai eficiente metode de practicare a recunostintei este ”Jurnalul Recunostintei”

Noteaza-ti  intr-un caiet special in fiecare seara inainte de culcare toate acele lucruri frumoase care ti s-au intamplat astazi pentru care esti recunoscator.

Dupa un timp o sa ai un caiet plin cu lucruri minunate care ti s-au intamplat zilnic. Asa o sa devii mai constient ca viata este frumoasa si merita traita din plin.

Citeste AICI ce spune Andy Szekely despre recunostinta.

Acestea sunt cele 7 obiceiuri fundamentale care provoaca schimbari majore in viata celor care le adopta. Eu sunt acum in procesul de formare celui de-al cincilea obicei din aceast lista.

Te invit si pe tine sa-ti alegi acum un obicei din lista de mai sus si sa incepi sa-l practici chiar de azi pentru cel putin 90 de zile, pana o sa simti ca nu mai este nevoie sa depui nici un efort pentru exersarea lui. Daca o sa intampini greutati pe parcurs si o sa ai nevoie de ajutor, eu stau la dispozitia ta. Scrie-mi si o sa sa te ajut cu ce pot.

M-as bucura sa aflu ca ai decis sa implementezi un obicei din lista de mai sus, ca ai inceput sa lucrezi la el si ca ne vei impartasi rezultatele, scriind un comentariu sub acest articol!

Daca consideri ca informatia de mai sus mai poate fi cuiva de ajutor, te rog sa distribui acest articol pentru a ajuta cat mai multi oameni.

Multumesc.

Andrei.

Sursa foto: aici
⬇Fa un gest frumos pentru prietenii tai! ⬇